Az M3-as új pályarészét Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúraért felelős államtitkára, Czomba Sándor, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára, valamint Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője jelenlétében adták át a közlekedők számára - írja az MTI.
Képgaléria
Az új sztrádaszakasz Őr községnél éri el a 49-es főutat, amely a csengersimai magyar-román határátkelőhelyhez vezet. Az autópálya-szakasz több mint két év alatt, nettó 31,9 milliárd forintból készült el az Új Széchenyi Terv keretében 85 százalékos európai uniós és 15 százalékos hazai forrásból. Az új sztráda használatáért - a Nyíregyházát délről elkerülő szakasz kivételével - autópályadíjat kell fizetni.
A kétszer két sávos, óránként 130 kilométeres sebességre tervezett autópályán három csomópont és huszonhárom műtárgy épült meg. A végcsomópontokon kívül egy csomópont létesült Ófehértónál, ahonnan Nyírbátor felé a 4105. jelű úton lehet eljutni. Loppert Dániel tájékoztatása szerint a szakaszon két - egy egyszerű és egy komplex - pihenőhely áll a közlekedők rendelkezésére, a tervezett üzemanyag-töltő állomás azonban még nem épült meg.
A forgalomba helyezés egyelőre ideiglenes, mert az ófehértói mérnökségi telep csak április végére készül el; addig az új szakasz kezdeti üzemeltetését a hajdúnánási autópálya mérnökségről látja el az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
Fotók: nyírséghír
Az M3-as új szakaszának építését 2010 szeptemberében kezdték el, és az eredeti tervek szerint 2011 decemberére fejezték volna be, az átadás időpontját azonban módosítani kellett a földmunkákat nehezítő időjárás és a régészeti feltárások elhúzódása miatt. A kivitelezési munkálatokat a Colas Hungária Zrt. vezette C-S-K-K 2009 Projekttársaság nyerte a NIF Zrt. által kiírt közbeszerzési eljáráson.
A sztrádaépítés szabolcsi folytatására, az Őr-Vásárosnamény közötti szakasz elkészítésére 2012 október elején jelent meg a közbeszerzési kiírás. Vásárosnaményig 11 kilométer hosszon kétszer két sávos, plusz leállósávval rendelkező sztrádarész épülhet meg.