hirdetés
Nyitólap » Nyugszi » Életmódi » A kávé védhet a bélráktól
A kávé védhet a bélráktól
2012. augusztus 30., 09:47| cikkvideo
Nyomtatóbarát verzió   Hír küldése e-mailben
 
A kávé védhet a bélráktól
A kávéfogyasztás 15-25 százalékkal csökkentheti a bélrák kockázatát - idézte amerikai kutatók csaknem félmillió ember bevonásával készült tanulmányának eredményét a The Daily Telegraph című brit napilap.

Az Egyesült Államok rockville-i (Maryland) Nemzeti Rákkutató Intézetének munkatársai 490 ezer ember adatait elemezték, akik egészségét egy évtizeden át követték nyomon az 1990-es évek közepétől.

A vizsgálatban részt vevő embereket hat csoportba osztották kávéfogyasztásuk mértéke szerint. Az elemzés azt mutatta, hogy abban a hatodban, amelynek tagjai naponta négy csészénél több kávét ittak, 15 százalékkal kisebb volt a bélrák és a végbélrák gyakorisága, mint azoknak, akik egyáltalán nem kávéztak.

Abban a hatodban pedig, amelynek tagjai legalább hat csésze kávét fogyasztottak el naponta, 24 százalékkal bizonyult ritkábbnak az említett ráktípusok előfordulása. Mint a kutatók megjegyezték a koffeinmentes változatot fogyasztókra ugyanúgy vonatkozott az előny, mint azokra, akik koffeintartalmú kávét ittak, a teafogyasztásnak azonban nem találták megfigyelhető hatását a bélrákra.

Az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban közzétett tanulmány szerzői ugyanakkor további vizsgálatok lefolytatását tartják szükségesnek annak tisztázására, hogy a kávé, illetve összetevői miként befolyásolják a bélrák kockázatát.

MTI


Bookmark and Share
Nyomtatóbarát verzió  Hír küldése e-mailben
hirdetés
Mondja el véleményét!
Nincs hozzászólás.
Ez a véleményem:
Név:

E-mail cím (mások nem látják):

Vélemény:

hirdetés
Custom Search
hirdetés

hirdetés

 

 

hirdetés