hirdetés
Nyitólap » Megyén innen » Tokaj » Súlykorlátozás a 38-as főúton - Végre tehermentesítik Tokajt
Súlykorlátozás a 38-as főúton - Végre tehermentesítik Tokajt
2014. január 27., 22:16| cikkvideo
Nyomtatóbarát verzió   Hír küldése e-mailben
 
Súlykorlátozás a 38-as főúton - Végre tehermentesítik Tokajt
Elbúcsúznak Tokajtól a kamionok, súlykorlátozást vezetnek be a városban és annak környékén.
Súlykorlátozás a 38-as főúton - Végre tehermentesítik Tokajt

Mengyi Roland, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Közgyűlés elnöke a Tokajban tartott sajtótájékoztatóján bejelentette: a 37-es számú főút-Tarcal-Tokaj útvonalon 12 tonna össztömeg alatti tehergépjárművek közlekedhetnek majd, ugyan ez érvényes a 37-es és Bodrogkeresztúr közötti szakaszra is.

A Tokajt és Bodrogkeresztúrt összekötő 38-as főútra még komolyabb korlátozást vezetnek be, ott csak a 3,5 tonna össztömeg alatti járművek, vagy azok közlekedhetnek majd, akik behajtási engedélyt kapnak.

"A Tokajon áthaladó napi 1000-1200 kamion 60-70 százaléka külföldi tranzit. A lakosok életén kizárólag a forgalom más útvonalra történő átirányítása segíthet" – mondta Mengyi Roland, Fideszes országgyűlési képviselő, a megyei közgyűlés elnöke azon a tokaji sajtótájékoztatón, ahol a várost és térségét érintő forgalmi tehermentesítést jelentették be.

Ennek értelmében a 37-es főút-Tarcal-Tokaj útvonalon 12 tonna össztömeg alatti tehergépjárművek közlekedhetnek majd. A 37 sz. főút és Bodrogkeresztúr közötti szakaszon 12 tonna, a Bodrogkeresztúr-Tokaj közötti szakaszon pedig csak 3,5 tonna össztömeg alatti járművek, illetve amelyek behajtási engedélyt kapnak. A megyei elnök hozzátette, a rendelkezés hatályba lépését követően az előírás szigorú ellenőrzését kéri a rendőrségtől. A sajtótájékoztatón azt mondta, 20 éves problémát sikerült megoldani a térségben.

Az építendő 39-es számú főút tovább orvosolhatja a két megye közlekedési problémáit. Mengyi Roland Tokajban azt mondta: 2020-ig a teljes térség közlekedése megújulhat. Ezt azt jelenti, hogy nem csak a már tervezés alatt álló új, Encs és Tiszanagyfalu közötti, új Tisza-híddal építendő főútvonal készül el, mellette Szerencsig 4 sávosítják a 37-es főutat is, a további részét pedig megerősítik.

Szilvai József Attila, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója hozzátette, a most bejelentett intézkedés komplex rendszer része az is, hogy ne Cigándnál jelenjenek meg a kamionok, hanem az M3, M30, autópálya felé tereljék a forgalmat. Ezt azt jeleneti, hogy a Szlovákia felől érkező és Nyíregyháza irányába tartó járművek csak Miskolc felé közlekedhetnek, így jelenetős mértékben csökkenhet a kamionforgalom a 38-as számú főút Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei szakaszán is.

Májer János, Tokaj polgármestere a sajtótájékoztatón kiemelte, két évtizedes problémája a városnak a komoly károkat okozó nagy forgalom. A többtíz tonnás kamionok a 40 km/órás sebességhatárt be nem tartva száguldottak végig a városon, ez nem csak irritálta az itt élőket, de az ingatlanjukban is súlyos károkat okozott.

"A pincék beszakadtak, a házak berepedtek és még sorolhatnám tovább milyen károkat okozott a lakosságnak a kamionforgalom" – mondta a Világörökség részét képző város polgármestere. Hozzátette, sok házra ki van téve az eladó tábla, pedig kevesen akarnának elköltözni, ha ennek a helyzetnek nem lennének kitéve. "Ezzel az intézkedéssel, amit Mengyi Roland és Szilvai József Attila urak tettek, nagy mértékben javítják Tokaj város életminőségét és az itt élők egészséghez való jogát. Én nagyon örülök annak, hogy az az aláírás tömeg, amit eljuttattunk, azt figyelembe vették a döntéshozók" – zárta gondolatait Tokaj polgármestere.

A térképes tájékoztató táblák legyártása folyamatban van, a súlykorlátozást már az ország északi határhoz közel, valamint Nyíregyházánál és Miskolcnál is jelezni fogják a kamionosoknak. Az útdíjas szakaszok kapcsán is egyeztetni fognak az illetékes szervnél, hogy a HU-GO rendszerben már ne jelenjenek meg a Tokaj és környéki utak.

A tájékoztatót követően a Magyar Közút munkatársai a tokaji Erzsébet Királyné Tisza-hídnál a bodrogkeresztúri irányba elhelyezték a 3,5 tonnás, a tarcali irányba pedig 12 tonnás súlykorlátozást mutató új KRESZ táblákat. Az intézkedés rövidesen, várhatóan a jövő hét elején hatályba lép.

Erdős József

Címkék: tokaj, útlezárás, 37, 38, főút, kamion


Bookmark and Share
Nyomtatóbarát verzió  Hír küldése e-mailben
hirdetés
Mondja el véleményét!
TÓTH ZSOLT | 2014. február 09 | 11:18
MI LESZ A BOLTOKKAL MERT MÉG CÉLFORGALOMMAL SEM LEHET BEHAJTANI VÁROSBA HOGY KAPJÁK MEG ÁRUT.
Iváncsi József | 2014. február 02 | 20:36
Az a legkomolyabb, hogy még türelmi időt sem adtak! Ez már a választások miatt lett ilyen gyorsan bevezetve!!! Aki rendszeresen erre jár külföldi, ugyan honnan fogja tudni??? Mutassa meg nekem valaki, hogy én, mint magyar állampolgár, hol találom részletezve az adott útszakaszra bevezetett korlátozásokat. De ez az ország többi útjával is így van. Hogyan lehet megtervezni így egy fuvart? Ha nekem bonyodalmat okoz, akkor egy külföldinek, aki még magyarul sem tud hogyan tud értesülni? Majd mikor odaér és észreveszi a táblát? És ha Tokajban tankolt eddig, mert úgy volt neki ütemezve? Ha legalább lett volna 1 hónap türelmi idő, akkor híre ment volna. Igaz akkor a rendőrségnek nem lenne bevétele. Talán akkor kerülni sem kéne ekkorát, ha fel tudnak készülni az adott tiltásra, mert másik határon lépnének be vagy ki.
Nagy János | 2014. február 02 | 19:13
Tekla!
Én Egerben 5 m-re lakom a 25-ös főúttól, ami 4 sávos. 20 éve ígérik, hogy lesz elkerülő, de nincs. A kamionokat nem sajnálom, csak a családjához hazatérő kamionosokat. 40 km-t eddig bő fél óra alatt meg tudtak tenni, míg a 150 km minimum 2 óra. Lehet, hogy amiatt a másfél óra miatt kell 11 órára megállnia kivenni a pihenőjét és ezért nem tud hazamenni a családhoz. Azért kíváncsi vagyok, hogy a borászok mit szólnának, ha nem kaphatnának behajtási engedélyt és csupa szóló teherautók szállítanának nekik ezentúl. Megduplázná a költségeiket. Sőt a boltokban is várható majd emiatt drágulás a többletköltségek miatt. Akkor is előbb kéne elkerülő út és utána korlátozás. Európában ez mindenhol így megy, nemcsak nyugaton, de keleten is. Ha pedig 6 évig épül meg egy pár km-es elkerülő, az az önök polgármesterének a kudarca. Most ne a tervezett 39-es útra gondolok, hanem a települést elkerülő útra, amire terv sincs.
Tardosi Gyula | 2014. február 02 | 18:42
Ezzel az erővel minden faluból és városból kitilthatnák a kamionokat, hiszen nagyon sok helyen 5 méterre vannak a házak a forgalmas főbb utaktól. Először elkerülő utat kellene építeni, azután jöhetne a tiltás. Sok embernek, vállalkozásnak rengeteg pénzébe, idejébe kerül ez az idióta kampányszagú döntés. Kb.1000 kamion napi kb. 80 km-t kerül, kb. 26l gázolajjal többet éget el, éves szinten mekkora környezet terhelést fog okozni? Nem tudnak gondolkozni, számolni, mérlegelni? Sokkal több embernek tettek kárt, mint ahánynak jót! Hol vannak a Zöldek, a Levegő Munkacsoport, a fuvaros érdekképviseletek? Az egész egy nagy rakás ...!
Tekla | 2014. január 31 | 17:28
Ne a kamionokat sajnáld, hanem az ott lakókat!!Én tudom ,elhiheted, amikor az ágyad csak 5mre van az úttól, és éjjel nappal dübörögnek a kamionok!Próbál ki,nézd meg a házakat, hogy repedeztek össze!EZ most nem sarcról szól!!3 napig nem bírnád nem 6 évig mire kész az elkerülő !!
Nagy János | 2014. január 30 | 10:43
Kiszámoltam GPS-el. Eddig a 37/38-as elágazótól Nyíregyháza a körútig 40 km volt. Ha ezután úgy megyünk, hogy 37-es, M30-as, 35-ös és 36-os, akkor 128 km lesz. Ha úgy megyünk, hogy 37-es, M30-as, M3 Polgárig, majd a 36-os, akkor 143 km. Ha pedig 37-es, M30-as, M3-as végig, akkor 156 km! Eddig meg 40 km volt. Ja és ugye nemcsak üzemanyagban több, hanem útdíjban is! Kinek az érdeke ez? Miért bújnak a lakosság háta mögé a tolvajok, akik újabb sarcot szednek???
Iváncsi József | 2014. január 30 | 10:27
Gratulálok!
Aztán meg csodálkoznak, hogy minden drágul. Először kéne elkerülő utat építeni, aztán jöhetne a tiltás. Idióta birka, pénzéhes senkiháziak!
Ez a véleményem:
Név:

E-mail cím (mások nem látják):

Vélemény:

hirdetés
Custom Search
hirdetés

hirdetés